Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2015 17:50 - РАЗРОВЕНА ЖАРАВА
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20183 Коментари: 47 Гласове:
56


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
”Най-хубавото нещо, дето Господ е дал в ръцете на челяк, е да прави хаир на ближния ...” – От разказа „ЧОВЕЩИНА” на Васил Венински

image


Като нестинарка под звуците на отминали събития, в ръце с иконата на България, танцувам в транс.
Чета и препрочитам книгата на Васил Венински "РАЗРОВЕНА ЖАРАВА" и тя не изгаря краката ми, изгаря душата ми.
Малка на глед книга, малка като страната ни, тя е събрала мъката на предците ни, надеждите, стремленията и радостите им.
Тази книга пари душата ми и кара очите ми да ронят жива вода.
Жива жарава, жива вода, жив цял един народ изпълнен с човещина, авелзамански истории, езически обичаи от времето на бесите, преплетени с християнски традиции, архаични думи и изрази, които парят като въгленчета и разгарят буйна жарава в ума и сърцето.

Малка книга събрала хаир, ихтибар, усталък и каматни 11 разказа. 

Всичко има в жаравата - чудодейни билки, людски болки, молитви към Бога, мълчана вода, светици-шмекерици, золуми, девшерме, жестокост, кара дела с ехот на прегракнала, пукната камбана, хаир от друговерец, жестокост, кръвни наказания, урсузлуци, вълчи времена ...
Жива жарава! На места много гореща, на места с усмихнати въгленчета, светещи в кандила и вретено, в кодошлийски сметки без кръчмар и ракии за борчлии, шавливи булки, наказни от женски съд и нажарени с коприва.
Жарава ту много гореща, ту усмихната, на места мека като галенето между мома и ерген, мъж и жена, верни един на друг до гроба, приятели-побратими с различна вяра ...
Молитви, намази, отворена ножица като кръст ... за тескере за Рая Господен ...
Разкази за жилаво, павелско, родопско, българско племе!

Ровя жаравата не с краката, а с душата си. 

Майчина мила, Родина, обич, памет!

image


image












Гласувай:
57



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - "Разровена жарава" - Васил Венински
24.03.2015 17:52
Още корицата, с картината на Илиана Димитрова / iliada/ ме "парна" по най-съкровените кътчета на душата ми.
Не смятам, че е необходимо да повтарям, че Васил Венински е може би най-любимият ми автор в blog.bg.
За "Въгленчета" - та написах дълъг постинг. За "Жарава"-та само това.
Тя пари наистина и не ни дава мира и право да забравим.
Благодаря, че те срещнах тук, Васко!
Много нови, авезалмански разкази в следващата ти книга!
Голям чЕляк си, голям българин!
Татко ти се гордее с теб бъди сигурен и ти!
УСПЕХ и поздрави на МАРТИ!
цитирай
2. veninski - Пак успя дя ме трогнеш, Катя. . . З...
24.03.2015 18:44
Пак успя дя ме трогнеш, Катя...
Затова ще кажа само: Сполай ти, приятелко свидна!
Радвам се, че съдбата ме срещна с теб!
цитирай
3. katan - veninski - Ти заслужаваш много повече, скъпи приятелю!
24.03.2015 18:51
Доказано голям творец и човек си!
Твоите "Въгленчета" вероятно парят душите и на българите в Струмица.
Ти така великодушно им направи подарък!
Доброто не се забравя!
цитирай
4. veninski - Благодаря ти за благите думи! ...
24.03.2015 19:02
Благодаря ти за благите думи!
Надявам се "Въгленчета от безкрая" да са стигнали до нашите сънародници зад границата! Когато мога, винаги правя добро.
цитирай
5. iliada - Хубава вечер , Кате!
24.03.2015 19:22
Невероятна си да знаеш!Описала си точно творчеството на Вен!Много е добър и различен като разказвач,а историите му са кратки ,но трогващи до болка !
Прегръдки от мен!
цитирай
6. katan - veninski - И аз се надявам, Васко!
24.03.2015 19:23
От няколко месеца не сме чували с Веселка. Предстоеше й защита.
Големият човек ще го познаеш по делата му!
цитирай
7. katan - 5. iliada - Хубава вечер , Кате!
24.03.2015 19:30
Хубава вечер и на теб, Илиянче!
Поздрави за прекрасната картина, която отлично се синхронизира с творчеството на Васко!
Написала съм малко от това, което поражда в мен творчеството му.
Когато го открих за пръв път го сравнявах с Хайтов, Елин Пелин и Йордан Йовков.
После разбрах, че неговият стил си е само негов - Венински и не подлежи на сравнение.
Прегръдка и от мен!

цитирай
8. kasnaprolet9999 - Днес прочетох и последния разказ на ...
24.03.2015 20:03
Днес прочетох и последния разказ на книгата, който е особено затрогващ. Всички разкази прочетох със затаен дъх. Сърцата на българомохамедените в Родопите, насилствено потурчени на времето, имат дълбоко заровена в съцата си жаравата на любовта към отечеството и своята християнска вяра. И когато я разровиш избухват пламъците на тяхното минало, изпълнено с трагизъм. Това всички българи трябва да го прочетат, за да видят през какво сме минали. Авторът е продължител на делото на Константин Канев и има неговият талант на сладкодумен разказвач.
цитирай
9. katan - kasnaprolet9999 - Днес прочетох и последния разказ
24.03.2015 20:20
Здравей, Вени!
Тежка е участта на българите, особено на тези от Родопите.
Всеки разказ е затрогващ по свой начин.
Разказите се четат на един и затаен дъх.
Не можеш да четеш спокойно и равнодушно.
Разказите те държат за гърлото и сърцето.
Братя и братовчеди с ... различна вяра и име.
Трагично е наистина.
Трябва да знаем и помним. Не с лошо и не за отмъщение, а за съхранение на паметта им.
цитирай
10. veninski - 8. kasnaprolet9999 - Днес прочетох и последния разказ на .
24.03.2015 20:33
kasnaprolet9999 написа:
Днес прочетох и последния разказ на книгата, който е особено затрогващ. Всички разкази прочетох със затаен дъх. Сърцата на българомохамедените в Родопите, насилствено потурчени на времето, имат дълбоко заровена в съцата си жаравата на любовта към отечеството и своята християнска вяра. И когато я разровиш избухват пламъците на тяхното минало, изпълнено с трагизъм. Това всички българи трябва да го прочетат, за да видят през какво сме минали. Авторът е продължител на делото на Константин Канев и има неговият талант на сладкодумен разказвач.

Сполай ти и на теб, Невена! Отец Канев винаги ми е служил за пример, защото е един голям родолюбец, свещеник, краевед и творец. Лека му пръст!
цитирай
11. donchevav - Катя, мила приятелко, какъв текст ...
24.03.2015 21:26
Катя, мила приятелко, какъв текст си сътворила - оставам безмълвна пред силата му /а това по принцип не ми се случва често:))))/! Давам си сметка, че основен заряд си получила от прочетеното - сътворената родопска приказка за едно патриархално – чисто и силно, драматично и романтично време. Разровената от Васко жарава пари – тук си съвсем права. Горят ни старите, скътани вероятно в най-дълбокото спомени за прадядовски времена на верни достлуци и кървави крамоли, на вярност и предателство, любов и смърт. А над всичко е родолюбието на автора – топлата облъхнатост от вяра в българския човек, в неговата изначална добродетелност и сила. Гордея се, че познавам този голям българин и уникален творец, щастлива съм, че имам негови книги. Мога да си пожелая всяка година библиотеката ми да се обогатява поне с още една:))) И…непременно пак илюстрирана от Илиана – нищо по-подходящо от нейната картина не мога да си представя за корица на тази удивително българска книга! Респект, Или!
Желая на Васко Венински много нови авелзамански вдъхновения! Сега, когато новата книга е факт, чакаме в блога други истории – още по-пленителни, още по-земно неземни и добри!
А на тебе, мила приятелко, съм толкова благодарна за този постинг – знак за приятелство и благодарност, за истински, неподправен читателски възторг и наслада. Твоите думи ми показаха и друго – как обичта поражда обич, изкуството – съпреживяване и нови форми на изкуство! Сътвореният от тебе текст е не просто коментар или анотация, а изключителна проба есеистика. Благодаря ти!
цитирай
12. katan - 10. veninski - 8. kasnaprolet9999 -
24.03.2015 21:32
За мой срам не съм чела нищо от отец Канев.
Минавам уж за "начетена".
Ще се постарая да се образовам малко повече.
цитирай
13. katan - 11. donchevav - Катя, мила приятелко,
24.03.2015 21:55
Здравей, Венетче!
Това беше първата ми реакция след прочитането.
Васко всеки път ме оставя потопена в сълзи, усмивки и размисли.
Спомням си неговите разкази за Мижу Осман и Начо, които ме развеселяваха.
Щом пишеш за "негови книги", значи си получила и "Въгленчета от безкрая". Там ще намериш тези герои.
Тази книга се различава от първата и третата. Това говори за истинския талант на големия разказвач, на уникалния творец.
Илюстрацията на корицата от Илияна прави книгата много българска и удивителна.
Присъединявам се към твоите пожелания!
Благодаря ти за пространния коментар!

цитирай
14. veninski - 11. donchevav - Катя, мила приятелко, какъв текст ...
25.03.2015 06:19
donchevav написа:
Катя, мила приятелко, какъв текст си сътворила - оставам безмълвна пред силата му /а това по принцип не ми се случва често:))))/! Давам си сметка, че основен заряд си получила от прочетеното - сътворената родопска приказка за едно патриархално – чисто и силно, драматично и романтично време. Разровената от Васко жарава пари – тук си съвсем права. Горят ни старите, скътани вероятно в най-дълбокото спомени за прадядовски времена на верни достлуци и кървави крамоли, на вярност и предателство, любов и смърт. А над всичко е родолюбието на автора – топлата облъхнатост от вяра в българския човек, в неговата изначална добродетелност и сила. Гордея се, че познавам този голям българин и уникален творец, щастлива съм, че имам негови книги. Мога да си пожелая всяка година библиотеката ми да се обогатява поне с още една:))) И…непременно пак илюстрирана от Илиана – нищо по-подходящо от нейната картина не мога да си представя за корица на тази удивително българска книга! Респект, Или!
Желая на Васко Венински много нови авелзамански вдъхновения! Сега, когато новата книга е факт, чакаме в блога други истории – още по-пленителни, още по-земно неземни и добри!
А на тебе, мила приятелко, съм толкова благодарна за този постинг – знак за приятелство и благодарност, за истински, неподправен читателски възторг и наслада. Твоите думи ми показаха и друго – как обичта поражда обич, изкуството – съпреживяване и нови форми на изкуство! Сътвореният от тебе текст е не просто коментар или анотация, а изключителна проба есеистика. Благодаря ти!

Хей, момичета, ще ме разплачете:)))
Благодаря ти, Вени! От дъното на душата.
цитирай
15. vmir - Споделям написаното напълно.
25.03.2015 07:47
Ще добавя, че героите на Венински ми възвръщат усета към живота, който мърморковците и всезнайковците толкова явно игнорират. Вдъхновяващо е да гледаш на какви незначителни от днешна гледна точка неща са се радвали тогава хората и какви опори са били тези неща за тях. Чувството е неописуемо. Страхотно е, че Венински е толкова далеч от смразяващата пропаганда, която сатанизира едната страна и превъзнася другата. Страхотно е да виждаш, че хората са преди всичко добри и лоши, а чак след това българи или турци, християни или мюсюлмани.

Поздрави!
цитирай
16. veninski - Ще добавя, че героите на Венински ми ...
25.03.2015 10:30
[quote=vmir]Ще добавя, че героите на Венински ми възвръщат усета към живота, който мърморковците и всезнайковците толкова явно игнорират. Вдъхновяващо е да гледаш на какви незначителни от днешна гледна точка неща са се радвали тогава хората и какви опори са били тези неща за тях. Чувството е неописуемо. Страхотно е, че Венински е толкова далеч от смразяващата пропаганда, която сатанизира едната страна и превъзнася другата. Страхотно е да виждаш, че хората са преди всичко добри и лоши, а чак след това българи или турци, християни или мюсюлмани.

Поздрави![/quote/]
Ето само затова си струва един автор да пише. Стопли ми душата, приятелю... Благодаря ти!
цитирай
17. katan - 14. veninski - Това е признание, Васко!
25.03.2015 11:59
Мъжка сълза ... Заслужава си да се види, приятелю!
Толкова рядко се срещат такива хора като теб, които могат да отронят сълза от благодарност!

ЧЕСТИТО СВЕТО БЛАГОВЕЩЕНИЕ!

Нека получаваме все такива благи вести от даровитите ни съблогари!
цитирай
18. katan - 15. vmir - Споделям написаното напълно.
25.03.2015 12:01
Здравей, приятелю!
Васко ти е отговорил, но и аз се чувствам задължена да благодаря за добрите и правдиви думи!

ЧЕСТИТО СВЕТО БЛАГОВЕЩЕНИЕ!

цитирай
19. stela50 - По-хубаво не би могло да се напише, Кати... възхищение, емоция, благодарност...
25.03.2015 15:23
Чета, слушам прекрасната песен, пред мен книгата на любим автор,
за чиито творби понякога думите не стигат...
Родопчаните са специални, невероятни хора, има нещо магично
и тайнствено, силно и много българско в душите и съдбите им...
това съм усетила още от детските години, по време на летните
ваканции и гостувания... с удоволствие и вълнение чета книгите
на Васил Венински, който днес наричам свой приятел...
Великолепни разкази !!! Всъщност Васко ме спечели като читател
още с "Дерибейски времена", която е една от любимите ми книги.
Разказите му са близки до легендите, до творбите на старите майстори -
толкова български, с напевната родопска реч, със силните и горди планинци, носещи трагизма на човешките съдби, радостта и болката на народните песни... неусетно читателят попада в атмосферата на онези тежки времена, оживяват образите пред очите му, усещането за непосредствено участие в събитията
е силно и някак съвсем естествено... понякога стяга гърлото, очите насълзява,
но същевременно се докосва до нещо светло, чисто, свидно... истинско.
С благодарност за новата книга, която грее от светлина и красота -
с възхищение както за прекрасните въздействащи разкази, така и за ефектно
изработената корица с чудодейната картина на Иля. Живи и здрави бъдете,
мили приятели ! Сполай ти за книгата, за посвещението, за красотата
и силата на разказите... и още...
Благодаря за споделините чувства и мисли, Кати...
Честит празник и сърдечни пожелания !
цитирай
20. vmir - 16. veninski,
25.03.2015 16:43
veninski написа:

Ето само затова си струва един автор да пише. Стопли ми душата, приятелю... Благодаря ти!


Заслугата е изцяло твоя, Майсторе!

Просто оценявам героите ти и се опитвам да черпя от тяхната духовна сила и красота. Няма по-лесно от разрушителните претенции, скрити зад лозунга "България над всичко".

Но хората, които описваш са много по-живи от повечето съвременници и не само ще ги надживеят с абсолютна сигурност, но и ще свидетелстват за жилавия и добродетелен дух на предците ни. Трудно ми е да си представя по-патриотично, родолюбиво и съзидателно дело от твоето.

Бъди жив и здрав!
цитирай
21. vmir - 18. katan,
25.03.2015 16:44
katan написа:
Здравей, приятелю!
Васко ти е отговорил, но и аз се чувствам задължена да благодаря за добрите и правдиви думи!

ЧЕСТИТО СВЕТО БЛАГОВЕЩЕНИЕ!



ЧЕСТИТО СВЕТО БЛАГОВЕЩЕНИЕ, ПРИЯТЕЛКО!
цитирай
22. tota - Поздрави, Кате, за представянето на новата книга на Васил Венински
25.03.2015 16:49
Поздрави и на автора за вдъхновението на да напише разказите - светещи въгленчета, които ни връщат назад във времето и осветяват пътя ни. Да знаем и помним, че сме едно и не бива да допускаме разделението заради общия корен.
Честито Благовещение и от мен! Само доброто да ви застига и да е винаги с теб Кате и с всички Вас, приятели!
цитирай
23. katan - stela50 - По-хубаво не би могло да се напише, Кати... възхищение, емоция, благодарност...
25.03.2015 16:51
Може, Таня! Може!
Ти така хубаво си написала всичко, което аз не съм, че наистина жива вода потече от очите ми. Това, което нашият скъп приятел прави с разказите си.
За него наистина думите не стигат.
Знам любимата му песен - "Бела съм, бела юначе", но реших да сложа тази космическа песен на Валя Балканска - такива са родопчаните - специални, магични, магнетични и много българИ!
Не съм го виждала никога, за разлика от теб, но чувствам прекалено близък. Много по-близък от хора, с които се виждам всеки ден ...
От "Деребейски времена" съм чела само публикуваното в блога му. Тогава го открих.
С този невероятен родопски диалект, който на места ми напомня любимия ми диалект от детството и ме кара да плача и се радвам, че има хора като ВАСИЛ ВЕНИНСКИ, които съхраняват миналото по неповторим и дори приказен начин.
Потапя ме в атмосферата на онези времена, от които ми е трудно да се откъсна, къде със сълзи, къде с усмивка. При него всичко е чисто и истинско, затова е така силно въздействащо.



"С благодарност за новата книга, която грее от светлина и красота -
с възхищение както за прекрасните въздействащи разкази, така и за ефектно
изработената корица с чудодейната картина на Иля. Живи и здрави бъдете,
мили приятели ! Сполай ти за книгата, за посвещението, за красотата
и силата на разказите... и още... "

Благодаря ти, мила Таня! Благодаря за споделеното от теб!
Много истинско и искрено!

Честит празник, скъпа!
цитирай
24. katan - 22. tota - Поздрави, Кате, за представянето на новата книга на Васил Венински
25.03.2015 17:07
Здравей, Ати!
Поздравите са за автора, който събира тези въгленчета и ни ги представи като жива жарава, която ни пари и не ни позволява да забравим корен и минало.

Честито Свето Благовещение и на теб! Само добри, благи вести да получаваме и да се сбъдват.
Имам чувството, че "Разровена жарава" излезе точно навреме - в навечерието на този голям празник.
цитирай
25. katan - 21. vmir - 18. katan,
25.03.2015 17:09
ЧЕСТИТО СВЕТО БЛАГОВЕЩЕНИЕ, приятелю!

Нека всички вести са добри и прави!
цитирай
26. veninski - 19. stela50 - По-хубаво не би могло да се напише, Кати... възхищение, емоция, благодарност...
25.03.2015 17:28
stela50 написа:
Чета, слушам прекрасната песен, пред мен книгата на любим автор,
за чиито творби понякога думите не стигат...
Родопчаните са специални, невероятни хора, има нещо магично
и тайнствено, силно и много българско в душите и съдбите им...
това съм усетила още от детските години, по време на летните
ваканции и гостувания... с удоволствие и вълнение чета книгите
на Васил Венински, който днес наричам свой приятел...
Великолепни разкази !!! Всъщност Васко ме спечели като читател
още с "Дерибейски времена", която е една от любимите ми книги.
Разказите му са близки до легендите, до творбите на старите майстори -
толкова български, с напевната родопска реч, със силните и горди планинци, носещи трагизма на човешките съдби, радостта и болката на народните песни... неусетно читателят попада в атмосферата на онези тежки времена, оживяват образите пред очите му, усещането за непосредствено участие в събитията
е силно и някак съвсем естествено... понякога стяга гърлото, очите насълзява,
но същевременно се докосва до нещо светло, чисто, свидно... истинско.
С благодарност за новата книга, която грее от светлина и красота -
с възхищение както за прекрасните въздействащи разкази, така и за ефектно
изработената корица с чудодейната картина на Иля. Живи и здрави бъдете,
мили приятели ! Сполай ти за книгата, за посвещението, за красотата
и силата на разказите... и още...
Благодаря за споделините чувства и мисли, Кати...
Честит празник и сърдечни пожелания !

Какво да кажа след толкова много благи думи, които галят душата ми... Благодарности от сърце, Таня!!!
Бог да те благослови, приятелко!
цитирай
27. veninski - 22. tota - Поздрави, Кате, за представянето на новата книга на Васил Венински
25.03.2015 17:29
tota написа:
Поздрави и на автора за вдъхновението на да напише разказите - светещи въгленчета, които ни връщат назад във времето и осветяват пътя ни. Да знаем и помним, че сме едно и не бива да допускаме разделението заради общия корен.
Честито Благовещение и от мен! Само доброто да ви застига и да е винаги с теб Кате и с всички Вас, приятели!

Сполай ти, Ати!
цитирай
28. veninski - 20. vmir - 16. veninski,
25.03.2015 17:32
vmir написа:
veninski написа:

Ето само затова си струва един автор да пише. Стопли ми душата, приятелю... Благодаря ти!


Заслугата е изцяло твоя, Майсторе!

Просто оценявам героите ти и се опитвам да черпя от тяхната духовна сила и красота. Няма по-лесно от разрушителните претенции, скрити зад лозунга "България над всичко".

Но хората, които описваш са много по-живи от повечето съвременници и не само ще ги надживеят с абсолютна сигурност, но и ще свидетелстват за жилавия и добродетелен дух на предците ни. Трудно ми е да си представя по-патриотично, родолюбиво и съзидателно дело от твоето.

Бъди жив и здрав!

Ех, Приятелю... Радвам се, че Ви има! Защото един автор без читатели и като извор без вода. Благодаря ти! От сърце!
цитирай
29. megg - " Тази книга
26.03.2015 09:10
пари душата ми и кара очите ми да ронят жива вода." - Какво представяне си направила, Кате мила, силни думи, с приятелска и човешка признателност; с душа! Много ме развълнува, нещо те хваща за гърлото и ти става и светло, светло... Чета с признателност и с благодарност към теб и към Васил Венински, чиито разкази са разтърсващи и окриляващи, дълбока вода, жива вода; с изказ, който няма как да не познаеш и да не те омагьоса; стародавни образи, и днешни, и вечни! И тази магична Родопа планина! Животът продължава, въпреки всичко и ... за да пребъдат и род, и човещина, и хубост българска. Тази хубост и благост, тази топлина, които струят и от картината на корицата от Илиана Димитрова! И остават дълбоко в нас думите: " Да останеш докрай верен на своята майчина мила..."
Бъдете здрави, приятели, и нека доброто Ви пази!
Хубави дни, Кате мила, стоплени!
цитирай
30. katan - 29. megg - " Тази книга
26.03.2015 10:34
Да, миличка Мег!
Тази книга пари душата ми и кара очите ми да ронят жива вода.
Така е от сутринта.
Прочетох отново "Разровена жарава" и "Тескере за рая".
В някои от частите на тези разкази виждам нещо от собствения си живот и от живота на татко.
Васил ВЕНИНСКИ бърка дълбоко в душите и сърцата на всички ни.
Обещах си поне няколко дни да не се докосвам до тази жарава, която наистина ме пари до болка.
Ти си нанизала отново маргарит и мъниста и ме просълзи от умиление.
Благодаря ти, Мег!
Хубави дни и на теб!
цитирай
31. veninski - 29. megg - " Тази книга
26.03.2015 10:38
megg написа:
пари душата ми и кара очите ми да ронят жива вода." - Какво представяне си направила, Кате мила, силни думи, с приятелска и човешка признателност; с душа! Много ме развълнува, нещо те хваща за гърлото и ти става и светло, светло... Чета с признателност и с благодарност към теб и към Васил Венински, чиито разкази са разтърсващи и окриляващи, дълбока вода, жива вода; с изказ, който няма как да не познаеш и да не те омагьоса; стародавни образи, и днешни, и вечни! И тази магична Родопа планина! Животът продължава, въпреки всичко и ... за да пребъдат и род, и човещина, и хубост българска. Тази хубост и благост, тази топлина, които струят и от картината на корицата от Илиана Димитрова! И остават дълбоко в нас думите: " Да останеш докрай верен на своята майчина мила..."
Бъдете здрави, приятели, и нека доброто Ви пази!
Хубави дни, Кате мила, стоплени!

Благодаря ти, приказна Меги! Хубав морски ден, приятелко!
цитирай
32. veninski - http://chepelare. org/book/b...
27.03.2015 17:38
http://chepelare.org/book/book3/images/book/page7.jpg
цитирай
33. katan - veninski - http://chepelare.org/book/book3/images/book/page7.jpg
27.03.2015 20:15
Поздравявам те с отличието на Община Чепеларе, Васко!
Много заслужено и много на място - годишнината ти:).
Много силно впечатление ми направиха твоите истински, документирани данни - наистина Павелско е старо и духовно богато село, просъществувало толкова векове!
Много си прав, че не може да се за пише нещо, което го няма.
Твоите разкази са истински случки и събития, за истински живели хора, за богати душевно хора. Делии, зевзеци и силни, горди, родопчани!
Сполай ти за хаира!
цитирай
34. veninski - Поздравявам те с отличието на Об...
27.03.2015 21:20
katan написа:
Поздравявам те с отличието на Община Чепеларе, Васко!
Много заслужено и много на място - годишнината ти:).
Много силно впечатление ми направиха твоите истински, документирани данни - наистина Павелско е старо и духовно богато село, просъществувало толкова векове!
Много си прав, че не може да се за пише нещо, което го няма.
Твоите разкази са истински случки и събития, за истински живели хора, за богати душевно хора. Делии, зевзеци и силни, горди, родопчани!
Сполай ти за хаира!

Благодаря ти, Катя! Ти не си виртуален, а истински приятел...
цитирай
35. katan - veninski - Приятелството е едно.
27.03.2015 21:27
Не го деля на виртуално или истинско.
Дарявам го само на хора, които го заслужават.
цитирай
36. veninski - 35. katan - veninski - Приятелството е едно.
27.03.2015 21:37
katan написа:
Не го деля на виртуално или истинско.
Дарявам го само на хора, които го заслужават.

И аз не го деля, просто
споделям...
цитирай
37. katan - 36. veninski - 35. katan - veninski - Приятелството е едно.
27.03.2015 21:53
Споделено между приятели.
Много е хубаво, нали?
цитирай
38. veninski - Всичко, което е споделено от при...
02.04.2015 19:37
Всичко, което е споделено от приятели, е прекрасно...
цитирай
39. metlichina - Поздравления за представянето на новата книга на Васил Венински
02.04.2015 22:01
Венински е прекрасен автор, желая му много здраве и успех...
с най-добри пожелания и за двама ви... от сърце..
цитирай
40. katan - 38. veninski - Всичко, което е споделено
03.04.2015 10:43
С приятели е съпричастност.
Поздрави, Васко!
цитирай
41. katan - 39. metlichina - Поздравления за представянето на новата книга на Васил Венински
03.04.2015 10:46
Благодаря!
В.Венински е един от новите класици в българската литература.
Уникален, самобитен и неповторим!
Да е жив и здрав и много успех в очакване на следващата книга!
цитирай
42. veninski - 39. metlichina - Поздравления за ...
04.04.2015 09:24
39. metlichina - Поздравления за представянето на новата книга на Васил Венински
02.04 22:01
Венински е прекрасен автор, желая му много здраве и успех...
с най-добри пожелания и за двама ви... от сърце..
41. katan
katan написа:
Благодаря!
В.Венински е един от новите класици в българската литература.
Уникален, самобитен и неповторим!
Да е жив и здрав и много успех в очакване на следващата книга!

Хей, момичета...
цитирай
43. iliada - Привет,Вен!
04.04.2015 14:01
Чета и препрочитам прекрасните ти разкази и все още не мога да реша ,кой е най-добрия!Трябва да споделя и това ,че трудно ги чета,не защото са лошо написани ,а защото са така вълнуващи,че трябва да превключа за да продължа..........
цитирай
44. veninski - 43. iliada - Привет,Вен!
06.04.2015 06:50
iliada написа:
Чета и препрочитам прекрасните ти разкази и все още не мога да реша ,кой е най-добрия!Трябва да споделя и това ,че трудно ги чета,не защото са лошо написани ,а защото са така вълнуващи,че трябва да превключа за да продължа..........

Благодаря ти, Илиана!
цитирай
45. katan - 43. iliada - Привет,Вен!
07.04.2015 13:24
Колко си права, Илиянче!
Много е трудно да кажеш кой от разказите е най-добрия.
Не мога и аз да откроя един и да кажа - това е!
Така е с истинските автори ...
Поздрави и за теб за прекрасната картина!
цитирай
46. veninski - 45. katan - 43. iliada - Привет,Вен!
11.04.2015 09:10
katan написа:
Колко си права, Илиянче!
Много е трудно да кажеш кой от разказите е най-добрия.
Не мога и аз да откроя един и да кажа - това е!
Така е с истинските автори ...
Поздрави и за теб за прекрасната картина!

Май сте прави. Всички са един дол дренки:))) Светли и благословени празници, момичета мили !
цитирай
47. katan - 46. veninski - 45. katan - 43. iliada - Привет,Вен!
11.04.2015 14:32
Прав си, Васко!
Всички са от един дол дренки - от Марчовица, Юзениница, Тузлата, Павелско, Родопа планина.
Един от друг по-вълнуващи.
Светъл и благословен Великден на цялата ти къща!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657574
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195561
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031